lørdag 18. juni 2011

Jeg har tatt sommer-pause i fra bloggingen. Men jeg må bare vise dere bilder i fra Nord-Norge. I Tromsø i dag er det et fantastisk vær. Her får dere se en billedserie av min dag med kamera. Her kan dere vandre med meg i mine spor og tanker... Med disse bilder så ønsker jeg dere en herlig sommer og spennende farger til...

På Straumhella utenfor Tromsø- kjøretid ca 30 min. Et populært sted.
Mellom bakker og berg ut mot havet....
Her kan man kjøpe mat og kioskvarer. Åpent om sommeren.



Disse husene har stått i Tromsø sentrum. Ble bragt til Straumhella ca 1960.









Hva slags raring er det som står med kamera som skal ta bilder av meg?
En dame.... ja ja da får jeg stå pent da. Undres om hun har en godbit til meg.....

Ferden tilbake til byen... Her har vi snø i fjellene.

Stoppet ved Håkøy-bruen.




På denne bruen brukte jeg og min far stå å fiske sild.
 Ja det er lenge siden jeg var barn. Gode minner...





 Håper at dere har koset dere med å vandre med meg... 
Jeg vil virkelig anbefale å reise til Nord-Norge. En fantastisk natur og mange fine opplevelser... Det 
garanterer jeg :-)

God sommer
Hjertelig fra Merete.



14 kommentarer:

  1. Ingen tvil om at det hadde vært en opplevelse å reise nordover en tur. Du har tatt noen nydelige bilder, og jeg takker for turen:)
    Blir så som så med blogging nå på sommeren til meg. Legger ut bilder, men ikke like flink til å besøke og kommentere hos andre bloggere.
    Ha en fortsatt fin sommer:)
    Klemmer fra Trøndelag:)

    SvarSlett
  2. Hej Merete!
    Så mycket fina bilder. Tack för rundturen.
    Det är verkligen vackert med kontrasterna av det höga berget och vattnet. Nu har ni väl det alldeles ljust hela dygnet också.
    Önskar dig en fin dag.
    Kram

    SvarSlett
  3. Takk :-)
    I dag er det en ny tur med kaffe og mat i sekken.
    Og selvfølgelig kamera. Jeg trenger vist et ekstra batteri med... jeg gleder meg.... klem

    SvarSlett
  4. Sååå mange flotte bilder. Virkelg et vakkert innlegg.

    SvarSlett
  5. Heisan Merete ;)

    takk for koslig komentar på bloggen min ---- og da fant eg jo din blogg også ;)

    så mange fine bilder og ord ;)
    og kuer har vi ein heil fjøs av ---- og eg koser meg sammen med dei

    morgenklemma fra monika
    ps.. takk for at du spurte om mamman min - desverre så døde ho 1 april

    SvarSlett
  6. Så många vackra bilder!! Jag blir nästan sjuk när jag ser dom :) Dit MÅSTE jag åka någongång! Fin dikt i början också! Trevlig sommar :)

    SvarSlett
  7. Ønsker dere en fin sommer :-)
    Takk for hyggelig kommentar.
    Sommer klem
    Hjertelig fra Merete

    SvarSlett
  8. Hei! Fantastisk flotte bilder som vanlig.
    En nydelig natur dere har der oppe. Må nok ta turen en gang. Vil bare ønske deg en helt fantastisk flott sommer, så blogges vi etter sommeren. Kos deg masse, klem fra meg:O)

    SvarSlett
  9. Naturen er flott her Nord.
    Vis dere kommer Nordover så skal jeg vise dere byen :-)Takk for din hilsning.
    Ha en riktig fin sommer, klem til deg

    SvarSlett
  10. Such a beautiful country, and exquisite landscape. Even the land of the ice and the snow has lovely fields of flowers in summer. I particularly enjoyed the glacier scraped rocks. It's the geologist in me.

    SvarSlett
  11. Et aldeles nydelig innlegg med masse flotte bilder. Kjenner at jeg savner Nord-Norge når du viser landsdelen fra go-sida slik du gjør her Merete.

    Jeg har også sittet lenge og bladd i tegnekunsten din, og ser at det ikke er bare innen foto du får vist din kreative side. Husan langt borte er en ordentlig perle!

    Ha en flott sommer:-)

    SvarSlett
  12. Vi drømmer virkelig om å komme oss nordover - men det blir neste år. Får bare mersmak når jeg ser på så mange flotte bilder, Merete. God og deilig og kreativ sommer til deg!

    SvarSlett
  13. Hello Merete

    what a beautiful landscape an pictures....
    they are all very nice.

    Greetings from Holland, Joop

    SvarSlett
  14. Really good pictures. Congratulations

    SvarSlett

Takk for din kommentar.
Ønsker deg en fin dag :-)